Uczciwe przedstawienie wizji ateistycznej: Dzisiaj mi mówią – komputer ciebie pożarł. A cóż to jest – życie? Lot ćmy nad płomykiem świecy. Jedna zrobi dwa kółka, druga trzy. Każdy ma swój sposób na marnowanie życia.
Ateizm neguje święte życie →
Dlaczego buddyści nie powinni ryzykować wspierania małżeństw jednopłciowych. Tu żadnej polityki, jedynie argumenty, które można wesprzeć cytatami z Sutr →
Doktryna nie-ja, jest dość subtelna, i bardzo łatwo może przy złym podejściu przekształcić się w nihilizm. Co prawda w przypadku tego nauczyciela, niezgodność jego interpretacji z Suttami jest oczywista, nie mniej skoro Sujato mnich zrobił z Buddy feministę i nie został wyśmiany ....
O niebezpiecznych nonsensach Ajahna Buddhadasy →.
Generalnie ostrzeżenie o błędnie pokładanej wierze:
Mnisi, był raz w Magadhan pasterz, z natury nierozumny i w ostatnim
miesiącu deszczowym, jesienią, bez przeegzaminowania bliskiego brzegu
rzeki Ganges ani jej drugiego brzegu, poprowadził swe stado tam gdzie
nie było brodu do przejścia na drugi brzeg, tu w kraju Videhan. Wtedy
stado zgromadzone razem po środku rzeki Ganges spotkała klęska i
nieszczęście. Dlaczego tak się stało? Ponieważ pasterz z Magadhan, z
natury nierozumny w ostatnim miesiącu deszczowym, jesienią, bez
przeegzaminowania bliskiego brzegu rzeki Ganges ani jego drugiego brzegu
poprowadził swe stado tam gdzie nie było brodu do przejścia na drugi
brzeg, tu w kraju Videhan.
Tak też pustelnicy i bramini
nieobeznani z tym światem i innym światem, nieobeznani z tym co należy
do Mary i z tym co do niego nie należy, nieobeznani z tym co należy do
Śmierci i z tym co do niej nie należy - długo będzie na krzywdę i
cierpienie tych co uznają ich za odpowiednich przewodników i
odpowiednich do pokładania w nich wiary. M 34→
***
Mnisi, są dwa rodzaje poglądów: Pogląd o istnieniu i pogląd o nie-istnieniu.
Każdy pustelnik i bramin który przyjął pogląd o istnieniu jest w
opozycji do poglądu o nie-istnieniu. Każdy pustelniki bramin który
polega na poglądzie o nie-istnieniu jest w opozycji do poglądu o
istnieniu.
Wszyscy pustelnicy i bramini, którzy nie rozumieją
takimi jakimi są, powstanie i zanik, gratyfikacja i niebezpieczeństwo i
ucieczka w przypadku tych dwóch poglądów, są opanowani przez pożądanie,
opanowani przez nienawiść, opanowani przez złudzenie, opanowani przez
pragnienie, opanowani przez utrzymywanie, bez wglądu, zaangażowani w
faworyzowanie i oponowanie, rozmiłowujący się w dialektyce, nie są
wyzwoleni z narodzin, starości i śmierci, żalu i płaczu, bólu, smutku i
rozpaczy, powiadam, że nie są wolni od cierpienia.
M 11→
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.