środa, 25 maja 2016

Chcę, aby hasło mojego ducha brzmiało dziś: „twórca obojętności”

Chcę, aby hasło mojego ducha brzmiało dziś: „twórca obojętności”. Chcę, aby moja życiowa działalność skupiła się przede wszystkim na uczeniu innych tego, by odczuwali coraz bardziej dla samych siebie, a coraz mniej przestrzegali dynamicznego prawa grupy… Wpajanie tej duchowej antyseptyki, która broni przed zakażeniem wulgarnością, wydaje mi się najszczytniejszym celem pedagoga-internisty, za którego chciałbym się uważać. Jeżeli ci, którzy mnie przeczytają, nauczą się – oczywiście stopniowo, tak jak tego wymaga problem – nie reagować w żaden sposób na cudze spojrzenia i opinie, rozjaśni to w wystarczającym stopniu scholastyczną stagnację mojego życia.


Pessoa, Księga niepokoju
tłumaczenie: Michał Lipszyc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.