1. Wiara w nauczyciela. Każdy
prawdziwy nauczyciel wykłada o prawie działania i
odpowiedzialności za własne czyny. W największym skrócie to idea
albowiem co człowiek sieje, to i żąć będzie.
Pewnych rzeczy nie powinniśmy
robić, gdyż są niekorzystne,
inne znowu działania wiodą do naszego szczęścia, a zatem są
korzystne. Rola wiary bywa często niedoceniana. Patrz tu →
O braniu własnej wiary za wiedzę. Patrz tu →
Wiara a zachowanie prawdy. Patrz tu →
Czy saddhā znaczy wiara? Patrz tu →
O braniu własnej wiary za wiedzę. Patrz tu →
Wiara a zachowanie prawdy. Patrz tu →
Czy saddhā znaczy wiara? Patrz tu →
2.
Gdy komuś brakuje takiej wiary, może bazować swą etykę na tak
zwanym złotym środku, opierając się o empatię.
3.
Można też kierować się wstydem i obawą przed błędnym
zachowaniem.
4.
Nie wiedząc czy zasada co człowiek sieje, to i żąć
będzie, jest
obowiązującą w matrix świadomego istnienia, można oszacować
tylko i wyłącznie za pomocą logicznego myślenia potencjalne
„zyski i straty” płynące z wiary bądź niewiary w tą zasadę.
5.Memento mori. Pamiętając o śmierci umysł naturalnie skłania się
ku szukaniu dóbr nie z tego świata, a te mogą być osiągnięte
właśnie przez dobre uczynki i unikanie złych.
6. Po rozpoznaniu szkodliwości chciwości, nienawisci i złudzenia, prowadzimy się odpowiednio do naszej wiedzy.
[Patrz tu → i tu]
7. Po rozpoznaniu dobroczynnego wpływu przyjaznego nastawiania, rozwijamy umysł odpowiednio. (To samo z innymi boskimi przebywaniami jak współczucie, radość z sukcesu innych, rownowaga).
Więcej o przyjaźńości
6. Po rozpoznaniu szkodliwości chciwości, nienawisci i złudzenia, prowadzimy się odpowiednio do naszej wiedzy.
[Patrz tu → i tu]
7. Po rozpoznaniu dobroczynnego wpływu przyjaznego nastawiania, rozwijamy umysł odpowiednio. (To samo z innymi boskimi przebywaniami jak współczucie, radość z sukcesu innych, rownowaga).
Więcej o przyjaźńości
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.