sobota, 10 maja 2014

Dlaczegoś mię wplątał w te sieci cielesne?


WŁASNY NAGROBEK [Carm. II. I. 92 — PG 37, 1447]

  Władco Chrystusie, dlaczegoś mię wplątał w te sieci cielesne? Czemuś ty poddał mię życiu, co wrogie mi jest? Z ojca zbożnego zrodzony i matki nie małej przed Panem, na ten przyszedłem świat wskutek modlitwy jej. 5 Wymodlonego syna oddała Bogu, a wizja mocna wsączyła mi życia w czystości żar.
    Sprawił to Chrystus, a potem falami byłem miotany, zniosłem zachłanność rąk, ciało rozprzęgło się. Wpadłem   między   wrogich   pasterzy,   niewierność   spotkałem, 10  dzieci wydarto mi, gdym pod ciosami legł.
  Oto życie Grzegorza. Co potem, Chrystus załatwi, [1448] dawca żywota On. Piszcie na grobie to!


Za: Jan Maria Szymusiak SJ, Grzegorz Teolog. U źródeł chrześcijańskiej myśli IV wieku, Księgarnia Świętego Wojciecha, Poznań- Warszawa- Lublin, Poznań 1965  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.