poniedziałek, 30 grudnia 2013

Pytanie do Nisargadatty Maharaja


Pytający: Ludzie przychodzą do ciebie po radę. Skąd wiesz jak odpowiadać?
M: Tak jak słyszę pytanie, tak i słyszę odpowiedź.
P: A skąd wiesz, że twoja odpowiedź jest prawidłowa?
M: Raz poznawszy prawdziwe źródło odpowiedzi, nie potrzebuję w nie wątpić. Z czystego źródła popłynie tylko czysta woda. Nie zajmuję się ludzkimi pragnieniami i obawami. Jestem w zgodzie z faktami, nie opiniami. Człowiek bierze swoje imię i formę za siebie, podczas gdy ja nie utożsamiam się z niczym. Gdybym myślał o sobie, że jestem ciałem, znanym ze swego imienia, nie byłbym w stanie odpowiadać na twoje pytania. Żaden prawdziwy nauczyciel nie poddaje się opiniom. Widzi on rzeczy takimi jakimi są, i ukazuje ja takimi jakimi są. Jeżeli bierzesz ludzi za będących tym czym myślą, że są, tylko ich skrzywdzisz, tak jaki i oni sami ranią się tak mocno cały czas. Ale jeżeli widzisz ich takimi jakimi są w rzeczywistości, przyniesie im to wielkie dobro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.