piątek, 27 czerwca 2014

Postępować tylko w zgodzie z własnym sumieniem


Już w tym czasie podjąłem mocną decyzję — na całe życie! postępować tylko w zgodzie z własnym sumieniem. Żadnych innych ocen. Czy źle, czy dobrze przeżyję swoje życie, nie będę nikogo słuchał, ani „wielkich” ludzi, ani „maluczkich”. Moje błędy będą moimi błędami, a moje zwycięstwa — mymi własnymi zwycięstwami. Znienawidziłem hipokrytów. Zrozumiałem, że prawo wydawania rozkazów przysługuje temu, kto sam, własnymi rękami, potrafi wykonać to, do czego zmusza innego. Byłem niecierpliwy i gorący.

Błatniacka romantyka mnie nie pociągała. Uczciwość, elementarna uczciwość — to wielka wartość. Największa wada — to tchórzostwo. Starałem się być nieustraszony i kilka razy to mi się udało.

Warłam Szałomow, Wiszera
Przełożył Juliusz Baczyński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.