niedziela, 23 lutego 2014

Czy nie wiesz, że jesteś kobietą?


Pewna błogosławiona starsza matka opowiadała o sobie, że odwiedziła raz sędziwego ojca i pytała go o drogę zbawienia. Powiedział jej: „Przez cały czas włóczysz się tu i tam, zupełnie tak, jak mają w zwyczaju czynić nierządnice, i chcesz się jednocześnie zbawić! Czy nie wiesz, że jesteś kobietą? Czy naprawdę nie wiesz, że diabeł przez kobiety zwycięża i uwodzi świętych? Czy nigdy jeszcze nie słyszałaś słów Pana: «Każdy, kto pożądliwie patrzy na kobietę, już się w swoim sercu dopuścił z nią cudzołóstwa» (Mt 5,28). Czy nie wiesz i tego, że przypisuje ci się każdy z tych grzechów? Dlaczego zatem, nie pozostajesz w celi i nie zachowujesz milczenia?" - „Tymi i innymi słowami pouczał mnie ów starzec, a potem pobłogosławił i odesłał w pokoju. Przejęta strachem i przerażeniem, cała spocona, przyszłam do mojej celi i oto mijają już trzydzieści trzy lata odkąd za łaską Chrystusa nigdy już jej nie opuściłam. A zatem, moje kochane siostry, nie ja wam to radzę, ale wielki święty, którego słyszałam i który mnie uczył: Kochaj cichość i milczenie, są to źródła wszystkich cnót. Niechaj Bóg wybawi was, niewiasty milczenia, od wszelkich zasadzek wroga!"


Za: Meterikon Mądrość Matek Pustyni, przekład: Bogusław Widła, „PROMIC” - Wydawnictwo Księży Marianów, Warszawa 2010

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.