sobota, 26 kwietnia 2014

Umysł skonsolidowany przez mądrość


Mnisi, kiedy umysł mnicha jest dobrze skonsolidowany przez mądrość, może on stwierdzić: „Narodziny wyczerpane, święte życie przeżyte, co trzeba było wykonać, zostało wykonane, nigdy więcej powrotu do żadnego stanu istnienia”.

A jak umysł mnicha jest dobrze skonsolidowany przez mądrość? Jego umysł jest dobrze skonsolidowany przez mądrość [kiedy wie]: „Mój umysł jest bez pożądania”. Jego umysł jest dobrze skonsolidowany przez mądrość [kiedy wie]: „Mój umysł jest bez nienawiści”. Jego umysł jest dobrze skonsolidowany przez mądrość [kiedy wie]: „Mój umysł jest bez złudzenia”. Jego umysł jest dobrze skonsolidowany przez mądrość [kiedy wie]: „Mój umysł nie jest podmiotem zauroczenia”. Jego umysł jest dobrze skonsolidowany przez mądrość [kiedy wie]: „Mój umysł nie jest podmiotem wrogości”. Jego umysł jest dobrze skonsolidowany przez mądrość [kiedy wie]: „Mój umysł nie jest podmiotem konfuzji”. Jego umysł jest dobrze skonsolidowany przez mądrość [kiedy wie]: „Mój umysł nie jest podmiotem powrotu do sfery zmysłowego istnienia”. Jego umysł jest dobrze skonsolidowany przez mądrość [kiedy wie]: „Mój umysł nie jest podmiotem powrotu do sfery materialnego istnienia”.Jego umysł jest dobrze skonsolidowany przez mądrość [kiedy wie]: „Mój umysł nie jest podmiotem powrotu do sfery niematerialnego istnienia”.

Mnisi, kiedy umysł mnicha jest dobrze skonsolidowany przez mądrość, może on stwierdzić: „Narodziny wyczerpane, święte życie przeżyte, co trzeba było wykonać, zostało wykonane, nigdy więcej powrotu do żadnego stanu istnienia”.


AN IX, 25

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.