Mnisi, Tathagata rozumie (wszystko to) w ten sposób: pewien pustelnik
czy bramin, z uwolnieniem się od poglądów bazujących na przeszłej
skończoności czy poglądów bazujących na przyszłej skończoności, z
zupełnym odseparowaniem od więzów zmysłowych przyjemności i z
przekroczeniem szczęścia odosobnienia i przekroczeniem niematerialnej
przyjemności i przekroczeniem ani-bolesnego-ani-przyjemnego uczucia
widzi tak: 'Jestem spokojny, osiągnąłem wygaszenie, jestem bez
utrzymywania'. Z pewnością ten czcigodny zakłada drogę bezpośrednio do
wygaszenia. Jednak w utrzymywaniu (jako czyniący) ten dobry pustelnik
czy bramin ciągle utrzymuje poglądy bazujące na przeszłej skończoności
czy poglądy bazujące na przyszłej skończoności, czy szczęście
odosobnienia, czy nie-materialną przyjemność czy
ani-bolesne-ani-przyjemne uczucie. A kiedy widzi on tak: 'Jestem
spokojny, osiągnąłem wygaszenie, jestem bez utrzymywania', samo to
deklaruje się jako utrzymywanie z jego strony. (Teraz wszystko to) jest
determinowane i przez to toporne; ale jest wstrzymanie determinacji,
jest takie coś. Wiedząc tak i widząc ucieczkę z tego (wszystkiego)
Tathagata wychodzi poza to (wszystko).
Najwyższy Spokój
Mnisi doskonały stan spokoju co nieprzewyższony zastał odkryty przez
Tathagatę, mianowicie wyzwolenie przez nie utrzymywanie, przez poznanie
jakimi są powstanie, zanik, gratyfikacja, niebezpieczeństwo i ucieczka
(w przypadku) sześciu baz dla kontaktu.
Mnisi to jest
doskonały stan spokoju co nieprzewyższony, który zastał odkryty przez
Tathagatę, mianowicie wyzwolenie przez nie utrzymywanie, przez poznanie
jakimi są powstanie, zanik, gratyfikacja, niebezpieczeństwo i ucieczka
(w przypadku) sześciu baz dla kontaktu".
M 102
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.