sobota, 26 kwietnia 2014

Oto wieczne teraz, w którym ma być umieszczona Laudem gloriae


„Oto wieczne teraz, w którym ma być umieszczona Laudem gloriae. Ale żeby była prawdziwa w tej postawie adoracji, żeby mogła śpiewać: «Budzę jutrzenkę» (por. Ps 56, 9), trzeba, aby ona mogła także mówić ze świętym Pawłem: Dla Jego miłości straciłam wszystko (por. Flp 3, 8); to znaczy, z Jego powodu, aby Go zawsze adorować, «odłączyłam się, oddzieliłam się, ogołociłam się» z siebie i ze wszystkiego, tak pod względem naturalnym, jak i w porządku nadprzyrodzonym wobec darów Bożych. Albowiem dusza, która nie byłaby w taki sposób «wyniszczona i uwolniona» od niej samej, będzie z konieczności w pewnych godzinach banalna i naturalna, a to nie jest godne córki Bożej, oblubienicy Chrystusa, świątyni Ducha Świętego. Żeby się zabezpieczyć przeciwko temu życiu naturalnemu, trzeba, żeby dusza była czujna w swojej wierze, z tym pięknym wzrokiem kierowanym na Mistrza. [...] Wtedy «będzie zawsze adorować swego Boga ze względu na Niego samego» i będzie żyła, na Jego obraz, w tym wiecznym teraz, w jakim On żyje..."

Ostatnie Rekolekcje, Elżbieta od Trójcy św.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.