P:
Co przyczynia się do naszych postępów?
M:
Milczenie jest głównym czynnikiem. W spokoju i milczeniu wzrastamy.
*
M:
Przeznacz odpowiednią ilość czasu na codzienne siedzenie w ciszy i
próbowanie, tylko próbowanie, by wyjść poza osobowość z jej
uzależnieniami i obsesjami.
*
P:
Jak mogę osiągnąć doskonałość?
M:
Bądź cichy. Wykonuj swoją pracę w świecie, ale wewnętrznie bądź
wyciszony. Wtedy wszystko do ciebie przyjdzie. Nie polegaj na swojej
pracy szukając realizacji. To może przynieść korzyści innym, ale
nie tobie. Twoja nadzieja jest w zachowywaniu milczenia umysłu i
ciszy w twoim sercu. Ludzie zrealizowani są bardzo cisi.
*
M:
Podobnie jasność i milczenie umysłu są konieczne dla
odzwierciedlenia rzeczywistości, by pojawiła się w umyśle, ale
same w sobie nie są wystarczające. Musi być rzeczywistość ponad
tym. A ponieważ rzeczywistość jest bezczasowo obecna, nacisk
kładzie się na konieczne warunki.
*
M:
Jestem w pełni świadomy, ale ponieważ żadne pragnienie ani lęk
nie wkraczają do mojego umysłu, jest tu doskonałe milczenie.
P:
Kto poznaje to milczenie?
M:
Milczenie zna się samo. To milczenie milczącego umysłu, milczenie
namiętności i pożądań.
*
Nie-zróżnicowane
mówi milczeniem. Słowa niosą ze sobą różnice.
Niezamanifestowane nie ma imienia, wszystkie nazwy odnoszą się do
zamanifestowanego. Bezcelowe jest zmaganie się ze słowami by
wyrazić to co leży ponad słowami.
*
Porzuć
wszelką konceptualizację i pozostań milczącym i uważnym.
*
M:
Wpierw słowa, potem milczenie. Do milczenia trzeba dojrzeć.
*
…
milczenie umysłu rozproszy i wchłonie wszystko inne.
*
M:
Żadne poszczególna myśl nie może być naturalnym stanem umysłu,
tylko milczenie. Nie idea milczenia, ale milczenie samo w sobie.
Kiedy umysł jest w swym naturalnym stanie, spontanicznie powraca do
milczenia po każdym doświadczeniu, czy raczej, każde doświadczenie
wydarza się na tle milczenia.
*
M:
Jesteś zaplątany w sieć werbalnych definicji i formuł. Wyjdź
poza twoje koncepcje i idee: w milczeniu pragnienia i myśli znajduje
się prawda.
*
M:
Musisz urzeczywistnić siebie jako niewzruszalnego, za i ponad
dającym się poruszyć, milczącego świadka wszystkiego co się
wydarza.
*
M:
Słuchaj tego co ciągle ci powtarzam i nie odchodź od tego. Myśl o
tym cały czas, i o niczym innym. Po dojściu tak daleko, porzuć
wszystkie myśli, nie tylko o świecie ale także o sobie. Pozostań
ponad myślami, w milczącym bycie-przytomności. To nie postęp, bo
to do czego dochodzisz, jest już w tobie, czekając na ciebie.
P:
Zatem mówisz, że powinienem spróbować porzucić wszystkie myśli
i pozostać stabilnie z ideą „jestem”.
M:
Tak, i jakiekolwiek myśli przyjdą do ciebie w połączeniu z
„jestem”, opróżnij je z wszelkiego znaczenia, nie zwracaj na
nie uwagi.
*
M: Trzymaj się poczucia „jestem”, aż do wyłączenia
wszystkiego innego. Kiedy dzięki temu umysł stanie się całkowicie
milczącym, lśni nowym światłem i wibruje nową wiedzą. Wszystko
to przychodzi spontanicznie, musisz tylko trzymać się „jestem”.
*
M: By
znać naturę umysłu, wymagana jest inteligencja, zdolność
wglądania się w umysł w milczeniu i beznamiętnej przytomności.
*
M: Poza
świadkiem jest nieskończona intensywność pustki i milczenia.
*
M: Kiedy
słowa zostały już wypowiedziane, obecne jest milczenie. Kiedy
relatywne dobiega do końca, absolutne pozostaje. Milczenie przed
wypowiedzeniem słów, czy jest odmienne od milczenia, które
następuje po nich? Milczenie jest jedno i bez niego słowa nie
mogłyby zostać usłyszane. Jest tu zawsze – z tyłu słów.
Przenieś swoją uwagę ze słów na milczenie a usłyszysz je.
*
M: Słowa
tworzą słowa, rzeczywistość jest milcząca.
*
M:
Gdy już się znalazłeś poza osobą, nie trzeba cię pouczać, byś
wiedział.
P:
Co może mnie zabrać poza osobę? Jak wyjść poza świadomość?
M:
Słowa i pytania pochodzą z umysłu i tam cię trzymają. By wyjść
poza umysł, musisz być milczący i cichy. Spokój i milczenie,
milczenie i spokój – to jest droga poza. Przestań zadawać
pytania.
P:
Gdy już przestałem zadawać pytania, co robić?
M:
Co możesz robić oprócz czekania i obserwowania?
P:
Na co mam czekać?
M:
Na centrum twego bytu, by wyłoniło się w świadomości. Trzy
stany: śpiący, śniący i przebudzony, wszystkie trzy są w
świadomości, to zamanifestowane; to co nazywasz nieświadomością
również będzie zamanifestowane – w czasie; całkowicie poza
świadomością leży niezamanifestowane.
*
M: Umysł
kształtuje język i język kształtuje umysł. Oba są narzędziami,
używaj je ale nie nadużywaj. Słowa mogą cię tylko doprowadzić
do ich własnego limitu, by wyjść poza, musisz je porzucić.
Pozostań tylko jako milczący świadek.
*
M: Porzuć
wszystkie pragnienia, utrzymuj umysł milczącym a odkryjesz.
*
P:
Ale co jest za językiem?
M:
Jak mogę to ułożyć w słowa, inaczej niż przez ich zanegowanie?
Zatem używam słów jak bezczasowe, bezprzestrzenne, bezprzyczynowe.
To także słowa, ale jako że są puste w znaczeniu, służą mojemu
celowi.
P:
Jeżeli są bez znaczenia, dlaczego ich używać?
M: Bo ty
chcesz słów, tam gdzie słowa nie mają zastosowania.
*
P:
Poza umysłem jest milczenie. Nie ma nic co można by o tym
powiedzieć.
M: Tak,
wszystkie rozmowy o milczeniu są ledwie hałasem.
*
M: W
lustrze twojego umysłu wszelkiego rodzaju obrazy pojawiają się i
znikają. Znając, że są one całkowicie twymi własnymi kreacjami,
obserwuj je milcząco przychodzące i odchodzące, bądź czujny ale
niezaniepokojony. Ta postawa milczącej obserwacji jest samą
podstawą jogi. Widzisz obraz, ale nie jesteś obrazem.
*
M:
Nie to jest ważne co robisz, ale to co przestałeś robić...
W
spokoju i milczeniu skóra „jestem” zanika i wewnętrzne i
zewnętrzne, stają się jednym.
Kiedy
jesteś więziony przez iluzję: „jestem tym ciałem” jesteś
ledwie punktem w przestrzeni i momentem w czasie. Kiedy
samoidentyfikacja z ciałem już dłużej nie jest obecna, cała
przestrzeń i czas są w twoim umyśle, który jest ledwie zmarszczką
w świadomości, która jest przytomnością odzwierciedloną w
naturze.
*
M:
Rozluźnij się, i obserwuj „jestem”. Rzeczywistość jest za
„jestem”. Zachowuj ciszę, milczenie, a wyłoni się, czy raczej,
zabierze cię do siebie.
*
M: Zanim
możesz zaakceptować Boga, musisz zaakceptować siebie, co jest
nawet jeszcze bardziej przerażające. Pierwsze kroki w
samoakceptacji nie są wcale przyjemne, gdyż to co się widzi nie
jest szczęśliwym widokiem. Potrzeba wielkiej odwagi by pójść
dalej. To co pomaga to milczenie. Spójrz na siebie w totalnym
milczeniu, nie opisuj siebie. „Tym nie jestem – czym jestem?”,
jest ruchem w samo-dociekaniu. Nie ma innych środków prowadzących
do wyzwolenia, wszystkie środki opóźniają. Roztropnie odrzuć
wszystko czym nie jesteś, aż do czasu, gdy rzeczywista jaźń
wyłoni się w glorii pustki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.