Czym jest i co symbolizuje ów
„święto” a także dlaczego jest to ważne w cieniu możliwego konfliktu
Ukraina – Rosja wyjaśni poniższy skrót materiału dr David’a Duke’a.
Artykuł został napisany odnosząc się do groźby konfliktu pomiędzy USA a
Iranem przed laty i został skrócony o nieaktualne wątki.
Purim to żydowskie święto
morderstwa perskiego premiera, Hamana za rzekomy spisek przeciwko Żydom.
Hamana powieszono wraz ze wszystkimi jego dziesięcioma synami i
zamordowano 75 tys. nieszczęsnych Persów.
Jak na ironię, święto Purim 2003
r. wybrano do rozpoczęcia wojny w Iraku, wojny zaaranżowanej przez
ekstremistów żydowskich i izraelskich zwolenników w administracji USA i
mediach wobec narodu, który nie zagrażał Stanom Zjednoczonym.
Irak był jednak strategicznym wrogiem Izraela, a Sadama przedstawiano
globalnej społeczności żydowskiej jako nowego “Hamana”. Wojna w Iraku
była kompletną katastrofą dla Ameryki: ponad 30 tys. Amerykanów było
rannych i okaleczonych, ponad 3 tys. zabitych [dane najprawdopodobniej
zaniżone -PB], a koszty sięgają bilionów $ USA. Amerykanom powiedziano,
że ta wojna miała skończyć zagrożenie terrorystyczne. Ale zmanipulowana
przez żydowskich ekstremistów, wojna spowodowała nienawiść świata wobec
Ameryki i milionów potencjalnych terrorystów, którzy chcą zrobić nam
krzywdę. Była to wojna przeciwko Irakowi i Ameryce, bo skrzywdzono nie
tylko pół miliona Irakijczyków zabitych przez wojnę [dane zaniżone
kilkakrotnie -PB] i jej następstwa, ale również faktycznie interesy USA.
[…] Zgodnie z religią żydowską, Purim
pochodzi od żydowskiego twierdzenia, że Haman, premier króla Persji,
Kserksesa (Żydzi nazywają go Aswerusem), planował zabić wszystkich Żydów
imperium. Żona Kserksesa, Żydówka Estera, razem z przywódcą żydowskim
Mordechajem podpowiedziała królowi, by wyeliminował Hamana i pozwolił
Żydom dokonać zemsty na tych, których uznali za wrogów. Nie ma na to ani
archeologicznych ani historycznych dowodów, oprócz innych niż
krwiożercze pisma w księdze Estery i taka jest prawda żydowskiej wersji
wydarzeń. Księga Estery mówi, że Hamana i jego dziesięciu synów
powieszono, a grasujący Żydzi zabili 75 tys. Persów.
Przez wieki żydowskie obchody morderczej
kary na Hamanie i rzekomych antysemitach w Purim stały się, jak święto
Mardi Gras, ale z szokującą orgią nienawiści i nienawistnymi symbolami.
Purim zawiera nawet żywność symbolizującą zemstę i skrzepłą krew. W
synagogach żydowskie dzieci uderzają patykami odtwarzając bicie Hamana.
Mają skecze, w których symbolicznie wieszają przebrane dzieci mające
wyglądać jak on. Krzyczą, wrzeszczą i przeklinają jego imię podczas
czytania tego, co nazywają Megilla (żydowski zapis masakry Hamana i
Persów). Oto cytat z najbardziej szacownej gazety w Izraelu, Jerusalem
Post w artykule pt. Jak świętować Purim, Robina Treistmana:
„Czytanie Megilla może trwać
od 20 minut do półtorej godziny. Co powoduje tę różnicę? Po prostu
reakcja na imię “Haman”. Jeśli tłum szaleje za każdym razem czytane jest
imię Haman (co zdarza się w większości przypadków) czytanie może się
przeciągnąć. Punktem tego zwyczaju jest “bicie” lub zemsta na Hamanie.
Krzyczymy, syczymy, gwiżdżemy, bijemy i przeklinamy Hamana.”
Jeszcze bardziej obrzydliwe od tego
pokazu nienawiści w domu kultu, są wiktuały przygotowywane specjalnie
dla Purim, dwa najbardziej znane to Hamantaschen (“uszy Hamana”) oraz
Kreplach. Hamantaschen mają kształt trójkątnych kieszeni ciasta,
symbolizujące uszy Hamana, a Kreplach to kieszenie z ciasta wypełnione
siekaną wołowiną symbolizujące pobite ciało Hamana. Czy to brzmi
apetycznie? Ja tego nie wymyślam. Oto cytat z broszury pt. „Prawa i
zwyczaje Purim” opracowanej przez profesorów Uniwersytetu Bar-Ilan pod
Tel Awiwem:
1.”Haman Taschen” (Oznei
Haman = Uszy Hamana): We wspólnotach aszkenazyjskich trójkątne pieczone
kieszenie wypełnione makiem lub innymi słodkimi składnikami są stale
obecne. Zwyczaj pochodzi z Europy Wschodniej, Aszkenaz (Niemcy) i Włoch.
Stały się one najbardziej znanymi i powszechnymi przysmakami na święto
Purim we wszystkich społecznościach na całym świecie.
2. “Kreplach”: siekane mięso
pokryte ciastem, również w kształcie trójkąta. Popularna etymologia
nazwy: “Kreplach są spożywane wyłącznie w dniach, w których mają miejsce
uderzenia i jedzenie: Przeddzień Jom Kipur – zwyczaj Kaparot, Hoszanna
Rabba – bicie gałązkami wierzby, Purim – (symboliczne) bicie Hamana”.
[…] Jaka lekcja wypływa z Purim dla
judaizmu i wszystkich Żydów, w tym władnych ekstremistów jak [neokoni]
Perle i Wolfowitz? Rabin najstarszej synagogi w Waszyngtonie, Shmuel
Herzfeld tłumaczy żydowskim bliźnim w e-artykule pt. “Przynieść światło
narodom” z okazji święta Purim w roku żydowskim 5764. Rabin Herzfeld nie
jest tuzinkowym Żydem. Jego synagoga jest tak ważna, ża nazywa się Narodowa Synagoga USA,
a on jest w USA wice-prezydentem doniosłej żydowskiej organizacji
Coalition of Jewish Concerns, Amcha (Koalicja Trosk Żydowskich). Rabin
Herzfeld pisze, że większość komentatorów żydowskich rozumie lekcje
Purim jako potrzebę popełniania ludobójstwa na tych, których uważa się
za wrogów Żydów, do tego nie jedynie na sprawcach ale i na ich
potomstwie:
“Większość komentatorów
rozumie opowieść Purim jako naprawienie błędu 1-go króla Izraela, Szaula
syna Kisza, że nie zgładził Amaleków. Królem mianował go prorok Szmuel,
nakazując zagładę Amaleków w pień, wraz z ich zwierzętami. Szmuel
zwycięża Amaleków, lecz okazuje litość nad ich Królem Agagiem,
puszczając go żywego. Do tego bierze najlepsze zwierzęta na łup wojenny.
Szmuel dowiaduje się i powiada Szaulowi: “Bóg oderwał ci spokrewnienie z
Izraelem.” Szaul traci królestwo, bo nie zabił Agaga, a Żydzi zabrali
łup w postaci zwierząt Amaleków.
Mordechaj to potomek Szaula.
Jest on Mordechaj ben [syn] Yair …ben Kisz, z rodu Benjamina. Mordechaj
walczy z Hamanem Agagitą, potomikiem Króla Agaga. Mordechaj zwycięża
Hamana i zabija go i jego 10 synów. Mordechaj nie okazuje litości
potomkowi Agaga, Hamanowi… Wg wyjaśnień większości komentatorów,
Mordechaj naprawia błąd w grzechu Szaula. Szaul nie mógł zabić Agaga,
lecz Mordechaj zabija Hamana; Szaul wziął łup Amaleków, Mordechajnie
pozwala Żydom wziąć łupu od Hamana.”
Lekcja jest jasna: należy kompletnie,
bezlitośnie wyeliminować nieżydowskiego wroga, “zabić ludzi jak i ich
zwierzęta”. Bohater Purim, Mordechaj nie popełnił tego błędu [...] i nie
powinni popełnić go współcześni Żydzi.
http://www.rabbishmuel.com/files/jewish_customs17.Esther-Analysis.doc
Główny nurt Żydów reprezentowany przez
Narodową Synagogę wziął ten przekaz do serca. Niestety, wielu innych
Żydów, uczyniło to również. Jednym z nich był rabin Baruch Goldstein,
który w Purim 1994 r. udał się do Sanktuarium Patriarchów. Podczas gdy
wyznawcy klęczeli w modlitwie, Goldstein zabił karabinem maszynowym 30 i
ranił 150 Palestyńczyków. Na szczęście jest kilku odważnych żydowskich
rabinów — mniejszość, którzy widzą nienawiść i ekstremizm w promocjach
Purim. Rabin Arthur Waskow mówi o tym w artykule „Odnowienie Purim i
święto Estery”:
“Wesołość Purim przyćmi
horror Purim 1994 r. — masowe zabójstwo 30 trwających w pokłonie
modlących się muzułmanów, przez religijnego Żyda, który powiedział, że
działał w imię Boga [...] Dzień masakry w Hebronie nie był przypadkową
datą: Purim odegrał rolę w tworzeniu tej tragedii.”
Zrozumienie ludobójstwa i nienawistnego
źródła historii Purim ma zasadnicze znaczenie dla zrozumienia
radykalnego ekstremizmu żydowskiego, który przenika zbyt głęboko w
główny nurt społeczeństwa żydowskiego. W historii Purim, rzekomy spisek
wobec Żydów jest wykorzystywany jako uzasadnienie dla Żydów do
popełnienia ludobójstwa, hałaśliwie obchodzonego co roku przez 2500 lat.
Używają lekcji Purim nie jako lekcji miłości i odkupienia, ale jako
święto nienawiści, że muszą być całkowicie bezlitośni wobec z wrogów.
Źródło→
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.